zondag 9 juni 2013

Amigurumi

Het woord amigurumi is afgeleid van twee Japanse woorden : amimono = haken, breien, en nuigurumi = knuffelbeest. Het is dus de Japanse kunst van gebreide of gehaakte kleine knuffeldiertjes en poppetjes. De techniek zou in de jaren '50 zijn ontstaan maar raakt nu bij ons stilaan bekend. In de boekhandel vind je al heel wat boeken over deze techniek.



Ik schafte mij dit boekje aan met 15 patronen . Het zijn stuk voor stuk schattige gehaakte diertjes met heel duidelijke werkbeschrijvingen waaruit het moeilijk een keuze te maken was. Het werd uiteindelijk Wasabi, het konijn.



Ik gebruikte voor Wasabi 100% katoenen garen van het merk Katia  kleur 10 en kleur beige en ik haakte met naald nr 3 De werkbeschrijving vind je hier

1 opmerking:

  1. Hey dit is telepathie! Ik wou er deze zomervakantie ook aan beginnen! Heel leuk gemaakt en ideaal voor op de camping hé! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...