woensdag 26 juni 2013

Kwak, de eend

Dit is het tweede amigurumi diertje dat ik haakte uit het boekje " Zoomigurumi."


Volgens het boekje zijn de diertjes in een handomdraai gehaakt maar dat moet je toch met een korreltje zout nemen. Het is wel zo dat je enkel met vasten haakt en altijd spiraalsgewijs maar je moet toch goed het begin van elke toer merken en met de volle aandacht werken want het is telwerk. Maar het is bijna een verslaving geworden. Nu werk ik aan een koe.


Voor Kwak haakte ik met catania 100% katoen in de kleuren : wit nr 0105, blauw nr 4357 en oranje nr 0130. en ik gebruikte haaknaald nr 2,5.
Kwak is 10 cm groot.

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi weeral! Ik had er op onze vakantie mee willen beginnen maar als het concentratie vergt en telwerk is dat misschien niet zo'n goed idee! :(
    Naai je de verschillende delen aan elkaar of haak je die aan elkaar?
    Ben al benieuwd naar de koe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat het telwerk betreft, je moet in een bepaalde ronde bvb 4x minderen of meerderen op een bepaald aantal steken en ja dan moet je tellen, er zijn natuurlijk toeren dat je gewoon kan door haken. Toch maar proberen zou ik zeggen. Al de delen worden aan elkaar genaaid.

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...