dinsdag 13 maart 2012

Kaastaart

Onze kvlv afdeling organiseerde gisteren voor de derde maal op rij de "55 plus" dag voor de leden van het gewest Diest.
Daarbij konden de gasten zich bedienen van het hartig- en zoet buffet. Praktisch alles bakten we zelf . We verdeelden het bakwerk onder vier dames waarvan ik er één was. Ik bakte vier grote platte hartige broden waarvan ik de beschrijving al eerder gaf en vier kaastaarten. Hier het recept van deze taart.


Dit heb je nodig :

  • een taartvorm van 27cm doormeter en 3cm hoogte met losse bodem
  • gistdeeg ( zie voor de benodigdheden en werkwijze bij " de appeltaart ")

  • 500gr platte kaas (kwark)
  • 150g fijne suiker
  • 3 grote eieren
  • 1 lepel vanille puddingpoeder
  • 1 zakje vanille suiker
Werkwijze:
  • verwarm de oven op 185°
  • klop de eidooiers met de suikers tot een wit-gele schuimige massa
  • voeg de platte kaas en het puddingpoeder erbij en meng tot een glad geheel
  • klop de eiwitten stijf en meng voorzichtig onder het kaasmengsel
  • vet de taartvorm in en rol het gerezen gistdeeg dun uit
  • bekleed de vorm met de deeglap
  • laat het deeg niet meer rijzen en giet onmiddellijk de kaas op het deeg
  • bak de taart ca.30' à 40' 
  • controleer of de taart goed stevig is en ontvorm ze
  • laat afkoelen en dien op



2 opmerkingen:

  1. Hoewel ik niet zo veel met gist werk, heb er altijd wat moeite mee, ga ik binnenkort deze kaastaart eens uitproberen.
    Ze ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...