dinsdag 24 juni 2014

Vakantie aan het meer van Annecy en in de Drôme

Meestal brengen we onze zomervakantie door ergens in Frankrijk. Dit jaar verbleven we in de Haute Savoie, in de Alpen aan het meer van Annecy met zijn prachtige blauw-groene kleur en in de Drôme Provencal  En zoals iedere keer bij het thuiskomen mis ik de zon tegen een blauw-blauwe lucht, het heerlijk, knapperig vers brood dat we 's morgens bij de plaatselijke bakker haalden om dan buiten te ontbijten, het bezoeken van de typische markten, stadjes en lieve dorpjes, het lezen of wat haken wanneer je dat zelf graag wil, kortom, ik mis la Douce France. Met enkele foto's laat ik je mee genieten van onze vakantie.


Annecy en het meer
Het kasteel van Menton bij Annecy
Het fietspad langs het meer: van Annecy naar Albertville

Een zalige zonde

De markt en bij de bakker


De Rhône

Het Palais Idéal in Hauterives ( Drôme Provencal)

15 opmerkingen:

  1. Dat was een schitterende vakantie! Ik proef de Franse sfeer al... nog efkes geduld hier en dan zijn we ook weg...
    Het meer van Annecy lijkt me prachtig... En de petit gâteaukes heerlijk!
    Ik ben benieuwd naar meer verhalen! Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geschreven. Schitterende foto's. Ik waande mij al ginder toen ik het las. Dat noem ik pas genieten. En voor mij mogen ze gerust zo'n zalige zonde als ontbijt geven ... njamie!!! Ben eveneens benieuwd naar meer verhalen.

    Fijne dag nog, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het daar mooi zeg ! En al die lekkernijen ,! Ze zegen leven als god in frankrijk maar dit is leven als god in frankrijk :-) gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's en die "zonde" ziet er heel smakelijk uit.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, ik begrijp je heel goed met al die factoren die je naar frankrijk "trekken", zucht.......
    en wat een mooie gebakjes (ik weet echt niet of ik ze zo oneerbiedig mag noemen) het zijn kunstwerkjes op zich.
    je foto collage is mooi, en qua kleur goed op elkaar afgestemd .
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel dames voor die lieve reacties.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful places (and good food!) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Frankrijk kun je niet missen hé! Ik kan het geloven hoor. Mooie foto's, ze stralen volledig het vakantiegevoel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Christine.
      Ja, Frankrijk heeft zo veel te bieden met zo een verscheidenheid. We ontdekken iedere keer weer nieuwe dingen en de zon hè, daar doen we het ook voor.
      Nog een fijne zondag

      Verwijderen
  9. Jullie hebben ervan genoten dat zie je aan al die mooie foto's!
    Echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat prachtige plekken!
    (ik gebruik google vertaler ... Ik hoop dat het juist is!)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fantastic pics, thanks for sharing! Looks like you had a wonderful time :-). Thanks for your nice welcome-back and have a good start in the new week! Groetjes, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto´s en prachtig weer gehad zo te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...