maandag 20 augustus 2012

Quiche met courgette en geitenkaas

Na al die slaatjes op deze warme dagen had ik zin in iets anders. Het was eigenlijk wel nog wat warm voor een ovengerecht maar ik heb de groententaart even laten afkoelen en we hebben er buiten op het terras van gegeten, toch nog met een "slaatje" en het smaakte overheerlijk. Voor herhaling vatbaar.


Dit heb je nodig:
  • 1 rol kant-en-klaar kruimeldeeg
  • 1 rolletje geitenkaas
  • 275 ml room
  • 1 courgette
  • 1 aubergine, in blokjes
  • 1 ui, gesnipperd
  • 1 rode paprika, in blokjes
  • 2 eieren
  • 1 eidooier
  • boter
  • peper en zout
bereiding:

  • verwarm de oven voor op 180°. Bekleed een taartvorm met het kruimeldeeg, vouw overtollig deeg langs de rand naar binnen. Vul de vorm met bakpapier en rijst en ze 15' in de voorverwarmde oven.
  • verhit boter in een pan en fruit de ui en de paprika erin. Voeg de aubergineblokjes toe en bak goudbruin.
  • schep de gebakken groenten op de deegbodem. Klop de eieren los met de eidooier en de room. Kruid met peper en zout.
  • schenk het eiermengsel over de groenten. Spoel de courgette en snij ze in fijn plakjes. Snij de geitenkaas in plakjes.
  • Leg de plakken courgette en geitenkaas als dakpannetjes op de quiche en schuif 45' in de oven

De geitenkaas legde ik niet in schijfjes tussen de courgette maar ik strooide ze in brokjes er overheen.
Als ik de taart nog eens maak dan leg ik ook nog wat kaas op de gestoofde groenten . Zo proef je de geitenkaas nog meer denk ik. Maar dat is persoonlijk.

uit Libelle Lekker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...