woensdag 16 december 2015

Theelichtjes met glitters

Theelichtjes zijn eenvoudig zelf te maken. Meer dan wat glazen, glittertjes en lijm heb je niet nodig.



Wat ik niet kan laten zien op de foto is het schitterende effect van de dansende vlammetjes in de glazen.

Dit heb je nodig:
  • glazen
  • glittertjes
  • transparant opdrogende lijm ( bvb boekbinderslijm )
  • plat penseel ( ca; 2 cm breed )


Zo doe je het:
  • neem een paar glazen en was ze zodat ze vetvrij zijn en droog ze goed
  • strijk met een plat penseel wat lijm tegen de binnenwand van de glazen, doe dit niet te nauwkeurig en werk vanaf de bodem naar de bovenkant toe
  • strooi wat glittertjes in de glazen en zorg er voor dat ze volledig het ingelijmde gedeelte bedekken,  laat dan alles drogen


7 opmerkingen:

  1. Heel mooie uitvoering, en zo eenvoudig je moet er maar opkomen!
    Blijven de glittertjes zitten als ze met water in aanraking komen?
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag bi, de glazen kunnen gespoeld worden met water maar ze echt met een spons uitwassen zou ik nu ook weer niet doen.

      Verwijderen
  2. Oh hoe mooi... ik heb wel dezelfde vraag als bi? En waar koop je de glittertjes? Echt heel gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, de glittertjes kocht ik bij ava papierwaren in de kerststand. Ze zijn er ook in het goud, rood, zwart en bronskleurig. Ik maakte heel wat theelichtjes voor op de tafels bij ons kvlv-kerstfeest, nu vrijdag. Ik zal dan wel wat foto's laten zien.

      Verwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...