woensdag 28 mei 2014

limoen-kaastaart

Dit is nu eens een eenvoudige en snel te maken taart waarvoor je geen oven nodig hebt en bovendien is ze arm aan caloriën. Ik versierde de taart met zelfgebakken macarons maar die kan je eenvoudig weglaten. Het was al de vierde keer dat ik macarons bakte en nu lukten ze eindelijk en omdat ik er toch genoeg had plaatste ik ze tegen de zijkant van de taart

.
Dit heb je nodig voor een taartring van ca. 26 cm doormeter.
  • 80 g boter
  • 200 g volkorenkoekjes
  • olie om in te vetten
  • evt. takjes citroenmelisse
  • 1,25 kg volle platte kaas ( kwark)
  • 1 - 2 tl limoensap
  • 2 - 3 zakjes vanillesuiker
  • 10 blaadjes gelatine
  • 150 ml slagroom
  • 100 g + 1 el suiker
  • evt. limoenschijfjes 
  • 1 grote diepvrieszak



Bereiding:
  • smelt de boter op laag vuur
  • vul de diepvrieszak met de koekjes, sluit de zak af en verbrokkel de koekjes met een deegroller
  • meng de koekjes met de gesmolten boter
  • bestrijk de taartring met olie en verdeel het koekjesmengsel over de bodem. Druk het mengsel goed aan
  • zet de taartbodem ca. 30 minuten in de koelkast
  • week de gelatine in koud water
  • maak de citroenmelisse schoon, pluk de blaadjes van de takjes en snijd ze in kleine reepjes
  • roer de kaas met het limoensap, de vanillesuiker, de citroenmelisse en 100 g suiker glad
  • knijp de gelatine uit, warm enkele lepels van het kaasmengsel op, los de gelatine er in op
  • roer dit gelatine mengsel onder de kaasmassa
  • strijk het mengsel over de taartbodem en zet de taart ca. 2 uur in de koelkast
  • klop de slagroom stijf met 1 el suiker
  • vul een spuitzak met de room en versier de taart
  • versier met limoenschijfjes
recept: Heerlijke taarten special 6 . Koken & Genieten

17 opmerkingen:

  1. He bakkerinnetje ! Wat is die limoen-kaastaart mooi afgewerkt. Je verrast ons keer op keer .gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ¡¡Cómo me gusta esta tarta!! Fresca y ligera. La decoración es preciosa. Enhorabuena. Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wou dat jij bij mij in de buurt woonde, dan zou ik iedere keer als er weer zo'n lekker gebak op jouw blog verschijnt 'toevallig' eens bij jou binnenspringen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, Hilde , je bent anders welkom hè. Ja, nu komt er wel heel veel gebak voorbij, je las wel waarom dat zo is. Ben soms verlegen dat ik weer over gebak bericht maar ja, het is nu eenmaal zo en gelukkig moeten wij het niet allemaal opeten met ons tweetjes. :)
    groetjes,
    Ymme
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het juist leuk dat er zoveel gebak voorbij komt op jouw blog! Daarmee doe ik inspiratie op! Ik bak zelf ook heel graag en mijn moeder (die helaas overleden is) kon supergoed bakken. In zekere zin herinner jij mij aan haar...
      Fijn weekend!

      Verwijderen
    2. Oh, dat is lief. Bedankt hè .Dat ontroerd me echt.
      Nog een fijn weekend
      groetjes

      Verwijderen
  5. wow deze ziet er ook erg goed uit heerlijk en vast lekker fris
    groetjes leon10

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmh, super! Many thanks for the recipe, and also for your nice comment on my blog :-). Happy weekend! Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Que preciosidad de tara, y con una rica decoracion, te ha quedado perfecta, me ha encantado. Besicos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Net terug van een weekendje weg... en hupla weer een fantastische taart gemist op jouw blog! Deze ziet er ook alweer heerlijk uit... wie weet misschien ook nog wel wegggelegd voor mijn "kookkunde"... zonder dan die mooie macarons natuurlijk! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is echt een gemakkelijk te maken taart, ik zei het al.
      groetjes,

      Verwijderen
  9. Wauw, prachtig! En wat knap dat je macarons kunt maken. Ik durf me er niet aan te wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel Caroline. Wat de macarons betreft, die lukken wel maar als de vulling erin zit dan worden ze na een tijdje vochtig, dus het is nog niet 100%. Maar ik geef het niet op met oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...