zondag 19 oktober 2014

Mini wafeltjes met chocolade


Deze kleine wafeltjes zijn ideaal om te serveren bij een tasje koffie of thee. Je bakt ze met 4 tegelijk en achteraf dompel je ze in gesmolten chocolade.




dit heb je nodig:

  • 125 g zachte boter
  • 150 g suiker
  • vanille
  • 1 g zout
  • 2 eieren
  • 225 g bloem
  • 5 g bakpoeder
  • 50 g chocolade naar wens: puur, melk of witte of een potje kant en klare couverture chocolade
Bereiding:

  • meng de zachte boter met de suiker, vanille en het zout
  • voeg de eieren één voor één toe
  • zeef de bloem en het bakpoeder en meng eronder
  • vul een spuitzak met glad spuitbuisje met het deeg
  • spuit dopjes in een voorverwarmd wafelijzer
  • bak af in ongeveer 1 à 2  minuten, afhankelijk van het wafelijzer
  • dompel de afgekoelde wafeltjes aan één kant in gesmolten chocolade



recept: Basic patisserie van Christophe Declercq

    14 opmerkingen:

    1. Zeer makkelijk en super lekker recept!!!
      Groetjes, Tinne

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Ooh, dat ziet er ook weer smakelijk lekker uit!!!
      Creatieve groetjes, Gaby

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Ymme, plaats eens een paar weken blogberichtjes over breien/haken/schilderen/etc., enfin, wát je ook maar wil, maar niét over bakken...
      Jouw blog is dé grote vijand van mijn dieet ;-)))

      BeantwoordenVerwijderen
    4. Maar Ingrid, hier moet ik nu hartelijk mee lachen. Sorry, ik weet niet of ik kan beloven wat je me vraagt, ik zal het proberen. :)

      BeantwoordenVerwijderen
    5. Is 't heel erg onbeleefd om te vragen ze niet allemaal op te eten en er tegen dinsdag toch een paar over te houden....???? Ik ken er eentje die dan heel heel graag wil proeven!!! ;-)

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Weet je wat, ik bak er speciaal voor Onlie Mie.
        Tot morgen!

        Verwijderen
      2. Voilà zie dat is dan in de sjakosh! Ik kijk er al naar uit! Njammie..:-)

        Verwijderen
    6. Nu nog in een zakje en een lintje eromheen en klaar voor verkoop, zou ik zeggen! gr bi

      BeantwoordenVerwijderen
    7. Wauw, dat ziet er goed uit!
      Ik heb een hartjes wafelijzer, maar dat zal hiervoor niet geschikt zijn, denk ik.
      In Duitsland heb ik ook zo gesmikkeld van een wafel... Misschien toch eens op zoek gaan naar een wafelijzer! En een grotere keuken, hihihihi!

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Dag Sandra, het deeg van deze wafeltjes is niet zo geschikt om te bakken in een hartjes wafelijzer. Maar zoals je zegt, een grotere keuken en nog een wafelijzer erbij, dat moet toch te doen zijn hè. ::)

        Verwijderen
    8. ik heb de wafeltjes gemaakt en ze zijn super lekker :)

      BeantwoordenVerwijderen

    Linkwithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...