vrijdag 20 december 2013

Soepbroodjes

25 december nadert en dan zijn we hier allemaal samen om kerstmis te vieren. Daar hoort een uitgebreid diner bij met toch wel wat werk. Dus begon ik alvast met het bakken van kleine soepbroodjes.Die vries ik in en laat ze de dag zelf ontdooien. Net voor de soep wordt opgediend gaan ze nog even de oven in en dan kunnen ze nog warm de soep vergezellen.


Dit heb je nodig: ( voor 35 stuks van ongeveer 30 g)


  • - 600 g bloem
  • - 360 g koud water
  • - 36 g verse gist
  • - 20 g boter
  • - 10 g zout
  • - 150 g vetstof
  • - een zakje gedroogde soep ( geen instantsoep )

Bereiding: (met de machine ) (De auteur geeft een andere bereidingswijze maar ik maakte het deeg en geef de beschrijving zoals ik het altijd doe met de machine en dat resultaat is goed)

  • - los de gist op in het water en meng er de gedroogde soep onder
  • - voeg de vetstoffen er aan toe
  • - voeg de bloem toe en strooi het zout er aan de zijkanten over
  • - kneed het deeg ongeveer 5 minuten
  • - laat het deeg 30 minuten rijzen onder een doek en dek het af met plasticfolie
  • - weeg onmiddellijk stukjes af van 30 tot 50 gram en bol ze op
  • - leg de bolletjes op een ingevette bakplaat en laat ze 60 minuten rijzen
  • - bestrooi het deeg voor het in de oven gaat eventueel licht met bloem
  • -bak gedurende 10 minuten op 220°C


Ik woog stukjes deeg af van slechts 20 g 



recept:Basic broodjes en koeken , Frank Deldaele




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...