donderdag 3 oktober 2013

Kleine groenten quiches met bladerdeeg

Voor de verandering eens kleine quiches. Ze worden gebakken in een  muffinvorm met kant en klaar bladerdeeg. Dus zo heel veel werk heb je niet aan deze knapperige mini quiches.


Dit heb je nodig voor 4 porties
  • 1 rol bladerdeeg
  • 70 g lente uitjes
  • 70 g kerstomaatjes
  • 70 g broccoli 
  • zout
  • 40 g gekookte ham
  • 100 g gemalen (berg)kaas
  • 1el slagroom
  • 3 eieren
  • peper
  • een muffinvorm
bereiding:
  • rol het bladerdeeg uit en snijd er kleine rondjes uit ( doormeter van het muffinvormpje + 2 x de hoogte)
  • Dat gaat gemakkelijk met een klein bordje



  • bekleed met de deegrondjes 8 muffinvormpjes en druk goed aan





  • verwarm de oven voor op 200°C
  • was de groenten
  • snijd de lente ui in kleine ringetjes en de tomaatjes in vier
  • verdeel de broccoli in roosjes en kook ze 2 min. in gezouten water, laat ze dan uitlekken
  • snijd de ham in kleine reepjes 
  • leg de groenten en de ham in een schaal en voeg de gemalen kaas er aan toe




  • vul de bladerdeeg vormpjes met dit mengsel en druk goed aan

  • klop de eitjes met de slagroom, kruid met peper en zout en verdeel ze over de 8 vormpjes
  • schuif de bakvorm in de oven en bak de quiches tot ze goudbruin zijn gedurende 20 min.
  • ontvorm de quiches, laat wat afkoelen en dien ze warm of koud op met wat sla en tomaatjes



Ik voegde 1 dl room toe in plaats van maar 1 el zoals in de ingrediëntenlijst stond vermeld
De baktijd verlengde ik met 5 min.


recept uit: land Edition: Landküche, Gutes aus Feld, Wald & Wiese

3 opmerkingen:

  1. Ooooh wat zien die er schattig uit! Wat een leuke tip! Dat ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Emmy,

    Hier zou ik ZO kunnen in happen!
    MMMMM!
    Op jouw blog komen werkelijk de heerlijkste zaken voorbij.

    Waar haal je de tijd?
    Ik zit als gek al je gerechten op te slaan in mijn digitale kookboek (voor als ik tijd heb...zucht)

    Ik lees net in jouw 'over mij' dat je van Deurne bent. Da's vlakbij mijn ouders die in Tessenderlo wonen. Ook toevallig en ja nu ik dit verneem, kan ik niet anders dan jou gaan volgen natuurlijk.

    Prettig weekend en tot blogs,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Brigitte,
      bedankt voor het volgen van mijn blog. En wat is de wereld klein, denk altijd dat al mijn volgers van ergens heel ver weg zijn en zie nu !

      ook een fijn weekend en tot wederlezen.
      Emmy

      Verwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...