donderdag 10 augustus 2017

Cake met aardbeien en chocolade

Het recept voor deze cake vond ik in het Franse tijdschrift "Maxi Hors-série cuisine" 2017. Ik kocht het toen we eerder deze zomer in Frankrijk op vakantie waren.Want in het buitenland baktijdschriften inkijken en kopen, het is sterker dan mezelf.
Het werd een smeuïg gebak, net zoals de benaming van het recept al deed vermoeden: Douceur choco-fraises.


Dit heb je nodig:

  • 100 g aardbeien
  • 150 g zelfrijzende bloem + voor de bakvorm
  • 140 g suiker
  • 125 g boter
  • 3 eieren
  • 60 g amandelpoeder
  • 70 g chocolade druppels
  • 1 soeplepel bloemsuiker voor de afwerking



Bereiding:
  • verwarm de oven voor op 180°
  • was de aardbeien, verwijder het kroontje en snij ze in twee
  • klop de eieren met de suiker
  • laat de boter smelten en giet ze bij het eiermengsel
  • meng er de bloem en het amandelpoeder onder
  • voeg de aardbeien en de chocoladedruppels er voorzichtig onder
  • smeer de bakvorm in en bestuif hem met boter
  • giet het beslag in de bakvorm en laat ongeveer 35 à 40 minuten bakken
  • laat het gebak afkoelen en bestuif met de bloemsuiker



Recept: Maxi cuisine: hors-série été 2017.

5 opmerkingen:

  1. Aha aardbeien en chocolade te samen is een goed huwelijk vind ik!
    Nu maar lekker genieten van de cake, misschien een cappuccino erbij
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel zie... aan deze zou ik me nog durven wagen. Klinkt ook zo lekker! Aardbeien en chocolade. Slecht kan dat niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er lekker uit, aardbeien en chocolade, daar ben ik allebei erg dol op!

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...