zaterdag 15 augustus 2015

Aardbeienmousse met mascarpone

Een frisse en romige afsluiter van een zomerse maaltijd.


Dit heb je nodig voor 4 personen:
  • 250 aardbeien + enkele voor de decoratie
  • 200 g mascarpone
  • 3 blaadjes gelatine
  • 2 dl opklopbare room
  • 20 g poedersuiker
  • 4 muntblaadjes

Bereiding:
  • week de gelatine in koud water
  • was de aardbeien, snijd ze in stukken en mix ze in een blender
  • giet de aardbeienpuree in een kookpot en breng aan de kook
  • neem de pot van het vuur, laat even afkoelen en los er de gelatine in op
  • laat de puree afkoelen
  • giet de mascarpone samen met de room in een kom
  • klop ze samen tot een vaste crème. Voeg de suiker pas toe als je ziet dat de crème vast begint te worden
  • spatel de gemixte aardbeien onder de crème
  • verdeel de mousse over 4 glazen en laat goed koud worden in de koelkast
  • versier elk glas met een verse aardbei(en) en een muntblaadje



Recept: Saveurs, le magazine de l'art de vivre gourmand Nr. 220 juin 2015

8 opmerkingen:

  1. En ook dit was supersuperlekker!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net mijn vruchten cake uit de oven echt super lekker bedankt voor het recept en leuk dat je langs kwam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn te lezen dat de cake lekker is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat ik geen mascarpone in huis heb, anders ging ik het meteen maken. De aardbeien heb ik wel in huis, hihi....
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heeerlijk uit!
    Kom ff spieken via Kris, ik ga je volgen want volgens mij kan ik hier mijn hart ophalen met die heerlijke recepten! ;-)
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben momenteel, tegen de klippen van de hel op, blogjes aan 't bijlezen, dus lees dit pas op dinsdagmorgen.
    Vandaar de bedenking : afsluiter van een zomerse maaltijd ? Klinkt toch ook super lekker bij het ontbijt ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van deze aardbeienmousse kan ik blijven eten. Het is super lekker !!!
    Bedankt voor receptje!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was echt een cteaymjammie, het smaakte
    gewoon naar Noooooogg! !

    Grtjs, Peter.

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...